דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופסט קולור הדרכה: צ'קים - כיצד תבטלו צ'קים בצורה בטוחה 

מאת    [ 26/07/2009 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 15425 פעמים ]

ישנם מקרים שבהם צריך לבטל צ'קים מסיבות שונות, כגון: אובדן פנקס צ'קים, צ'קים שנגנבו או צ'קים ללא כיסוי. במידה ונתקלתם בבעיה מסוימת ואתם נדרשים לבטל שיק או צ'קים, צרו קשר עם סניף הבנק שלכם, הסבירו להם את הבעיה והם יפתרו אותה. במאמר זה תקבלו הסבר מפורט כיצד לבטל צ'קים ובאילו מקרים ישנו צורך בביטול צ'קים.

 

איך ומתי מבטלים צ'קים

ביטול צ'קים, מהסיבות המצוינות לעיל, הינו תהליך המתבצע באמצעות מתן הוראה מפורשת לסניף הבנק, על ידי בעל החשבון - מושך הצ'ק. בהוראה זו מבקש למעשה בעל החשבון שלא לשלם צ'ק ספציפי שנמשך על ידו מאותו חשבון בנק.

הבנק שמקבל את הוראות הביטול מבעל החשבון חייב להישמע ללקוח ולבטל את הצ'ק. במידה והצ'ק הוצג לאחר שניתנה לגביו הוראת ביטול, הוא יוחזר על ידי הסניף. כאשר אנו מודיעים על ביטול צ'ק בסניף הבנק שלנו, סביר להניח שהבנק ידרוש מאיתנו לכתוב מכתב, שיכלול את מספרי הצ'קים שאנו רוצים לבטל. במידה ואין ברשותנו את המספרים עצמם, ניתן לפרט במכתב את סכומי הצ'ק.

כמו כן, יכול הביטול להתבצע בדרכים הבאות: שליחת פקס המכיל חתימה של בעל הצ'ק, שיחת טלפון שבה נדרש בעל החשבון להזדהות בפני פקיד הבנק וביטול צ'ק באופן עצמאי באמצעות גלישה לאתר האינטרנט של הבנק בו מנוהל חשבוננו. למרות השיטות הרבות, במידת הצורך אנו ממליצים לכם לגשת לבנק באופן עצמאי ולדווח על ביטול צ'ק. חשוב לדעת - בכדי שהבנק לא יחייב את הצ'ק, יש למסור את הוראת הביטול לכל המאוחר יום אחד אחרי שהופקד הצ'ק ובתנאי שהצ'ק עדיין לא נפרע. בנוסף אנו ממליצים לבטל צ'קים רק במקרה של חוסר ברירה, שכן ביטול צ'קים שהתקבלו ועברו הלאה לידיים אחרות, יכול להוות עילה לתביעה, ומקבל הצ'ק המבוטל יכול לפתוח נגדכם בהליכי הוצאה לפועל לצורך גביית הצ'ק. במקרים אלו - הגנה מפני תביעה תהיה מגובה בהוכחה, שלא קיבלתם תמורה ראויה לצ'ק שנתתם ואתם תצטרכו להוכיח, בעזרת ראיות חותכות ומוצקות, שאתם צודקים. כדי להימנע מתביעות מיותרות, הקפידו על כתיבת צ'ק למוטב בלבד ורישום מדויק של פרטיו.

פירעון צ'קים עקב שגיאת הבנק בהתאם להוראת המפקח על הבנקים, בנק שפרע צ'קים בניגוד להוראת ביטול הפירעון, חייב לזכות את הלקוח ולהשיב לחשבונו את הסכום המלא של הצ'ק או הצ'קים שנפרעו. מכיוון שיש שני צדדים למטבע, דהיינו - מוסר הצ'ק ומקבל הצ'ק, רשאי הבנק לנקוט בכל הליך ובמידת הצורך אף לפנות לבית משפט, וזאת בכדי לקבוע האם להשיב את הכסף למושך או לנפרע. במידה ובית המשפט קבע שהצ'ק לא בוטל כדין, הבנק יוכל לחייב את חשבונו של הלקוח. עניין זה נועד להקל על הלקוחות ולמנוע מהלקוחות שמסרו הוראת ביטול שלא כובדה על ידי הבנק הפסד כספי, בזמן שהנושא נמצא בהליך משפטי.

ביטול צ'קים בגין חוסר כיסוי בחשבון לפי חוק - צ'קים ללא כיסוי, במקרים שבהם צ'קים חוזרים עקב הוראת ביטול ובכל מקרה הצ'ק היה חוזר מכיוון שהוא אינו מכוסה - חייב הבנק לציין על גבי הצ'ק את שתי הסיבות שהביאו לביטולו. בנוסף, הבנק צריך לכלול ולמנות את ה- המחאות במניין ה- שיקים שחזרו בעקבות הביטול. על פי כך, ביטול צ'ק בגין חוסר כיסוי אינו מונע את ספירתו במניין ההמחאות שהוחזרו בגין חוסר כיסוי. אז בפעם הבאה שאתם צריכים לבטל צ'קים, חשבו היטב האם הסיבה לכך מוצדקת. אם כך הוא הדבר, גשו לבנק ומסרו את הוראת הביטול בצורה מסודרת ובטוחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב